מה זה NLP?
מה זה NLP?
NLP חוקר את מערכות היחסים בין איך שאנחנו חושבים Neuro)) , איך אנו מתקשרים (לשוני Linguistic -) ודפוסי התנהגות ורגשות Programming)) שלנו. הרעיון הוא, שעל ידי לימוד מערכות יחסים אלה, אנשים יכולים לאמץ דרכים מוצלחות יותר של חשיבה , תקשורת, רגש והתנהגות .
במילים אחרות, NLP הוא חוברת ההפעלה של המח שלנו ונותן לנו כלים כיצד להשתמש בשפה של המוח כדי להשיג באופן עקבי תוצאות ספציפיות.
ה- NLP הוא כלי יעיל ומוצלח להשגת שינויים בזמן קצר. זהו למעשה אוסף של מודלים וטכניקות מדויקות ויישומיות, לשם "כיוון" ושינוי הליכי החשיבה במוח ולשם עיצוב ההתנהגות. הנחת היסוד ב- NLP קובעת כי "אם אדם אחד מסוגל להגיע להישג יוצא דופן, אדם אחר יוכל ללמוד כיצד לעשות זאת" .
מייסדי ה - NLP
NLP פותח בארצות הברית בשנות ה-70 של המאה ה-20 על ידי ד"ר ריצ'רד בנדלר, פסיכותרפיסט
ופרופסור ג'ון גרינדר, פרופסור לבלשנות, שניסו לפצח את חידת המצוינות האנושית, ולבחון מדוע מטפלים ואשפי תקשורת מסוימים מצטיינים בתחומם.
למה עורכי דין מסויימים זוכים במקרה אחרי מקרה? מדוע מטפלים מסויימים מסוגלים למצוא באופן עקבי מרפא בפגישה אחת? הם ראיינו טובי האנשים בתחום המשפט , העסקים, הרפואה, הפסיכיאטריה ועוד. הם מצאו להפתעתם שלאף אחד מהאנשים האלה אין תשובה לשאלה "מדוע הם מצליחים?". כולם אמרו: 'אני לא יודע איך אני עושה את זה '.
בנדלר וגרינדר מצאו הרבה יותר ממה שהם ציפו...
בנדלר וגרינדר המשיכו להיפגש איתם. הם גילו להפתעתם, שכל האנשים האלה עושים בדיוק את אותו הדבר הם מצאו כי אנשים אלה יכולים ליצור כימיה מיידית עם אחרים, לתקשר עם אחרים ולהשפיע עליהם, להדריך ולהניע את האדם בכיוון שהם רצו.
40 שנה מאוחר יותר, ממצאי המחקר נלמדים ומיושמים כדרך להפחית לחץ , לשפר מערכות יחסים, , לסייע בחינוך, בעסקים ואפילו בגידול ילדים - להשפיע על כל אחד לעשות כמעט כל דבר! התיאוריה שלהם זכתה לכינוי Neuro-Linguistic Programming.
תעשיית ה - NLP, מגלגלת מיליארדי דולרים והיא משפיעה על הדרך שאנשים מבינים את הפסיכולוגיה והפסיכותרפיה (CBT טיפול התנהגותי קוגניטיבי) בכלל ותקשורת בין אישית בפרט.
למה ללמוד NLP?
הכשרה ב-NLP מלמדת אותך ומראה לך שיש לך הרבה יותר שליטה על החיים והעתיד שלך ממה שחשבת. בהכשרת NLP טובה אתה לא רק לומד כיצד להבין להתאים ולשפר את המחשבות והתגובות שלך, אלא גם להכיר את הניואנסים הקריטיים של שפה, כך שאתה יכול לתקשר עם עצמך ואחרים בצורה יעילה יותר.
אם אתה רוצה יותר אפשרויות ודרכים להעצים את התקשורת והיחסים שלך ולפתח יכולות חשיבה חדשנית, NLP יכול לתת לך את הטכנולוגיה והכלים להגיע לשם.
מה נותן לי NLP ברמה האישית?
- לחזק את הביטחון העצמי
- להעלות את הערך העצמי
- ליצור כימיה טובה עם כל אחד
- ליצור זוגיות, משפחה, הורות טובה יותר
- לשפר את מערכות היחסים בבית, במשפחה ובעבודה
- לרזות, להשמין, לשמור על המשקל והבריאות
- להפסיק לדחות דברים למחר
- לארגן את הזמן בצורה יעילה
- לחדד את המיקוד בחיים
- לשפר את מיומנויות ההשפעה, השכנוע, השווק והמכירה
ליצור משמעות בחיים שלכם ושל אחרים
מה נותן לי NLP ברמה המקצועית?
- לרכוש מקצוע חדש
- לקבל כלים לטפל בעצמי ובאחרים
- להרחיב את ארגז הכלים להתמודדות עם סיטואציות שונות בחיים
- לפתח מיומנויות תקשורת בין אישית ותוך אישית.
- לאפשר למונחים שלכם להשיג את כל המטרות האישיות.
- לבדל את עצמכם
- לנהל את הזמן שלכם טוב יותר
- לארגן את החיים, העבודה, המשפחה באופן טוב יותר
- לשווק את עצמכם כלפי מעסיקים, צוותים ולקוחות
- לשפר את מיומנויות המכירה
תתארו לעצמכם ש...
- אתם יכולים לקרוא מחשבות של אנשים אחרים, בידיעה שלא רק מה, אלא איך הם חושבים מהמילים שלהם, הטון, הקול ושפת גוף, כך שאתם יכולים לתת לא רק את התשובה הנכונה אלא גם בדרך הנכונה
- לגלות מהי האמונה המגבילה שלכם, שמחבלת במאמצים שלכם להתקדם ולממש את הפוטנציאל שלכם ולהסיר אותה
- לשחרר את עצמכם מכעסי העבר, מן העצב, מן הפחד שאתם תקועים איתם כבר שנים בתוך דקות ספורות
- לבנות את הבטחון העצמי שלכם ושל אחרים עם דפוסי שפה עדינים שיגרמו לאחרים להרגיש מועצמים ובשליטה
- אתם יכולים להעביר כל מסר ולגרום לאחרים לקבל אותו בלי להתנגדות שמושי NLP
שימושי NLP בתחום העסקי
ארגונים רבים בארצות הברית וברחבי העולם משתמשים בטכנולוגית ה-NLP כדי להשיג את היעדים העסקיים שלהם. פרויקטים אלה נעים בין אימון מנהלים בודדים לשיפור ביצועים ותקשורת בין אישית לטיפולים התנהגותיים.
דיינרס קלאב מאמנת כל מנהל ונציג בתחום שירות לקוחות בכישורי NLP לטיפול בלקוחות ותקשורת פנימית. התוצאה הייתה עליית של 254 אחוז בהוצאות הלקוח ,וירידה של 67 אחוז באובדן לקוחות. מחלקת שירות הלקוחות שבעבר תרמה רק להוצאות לחברה, הפכה לחלק שמניב רווחים לארגון.
ב.מ. וו באנגליה נתחה את דפוסי התקשורת של אנשי המכירות הטובים ביותר שלה (האחוזון העליון). לאחר שהבינה את הכשורים המוצלחים של אנשי מכירות אלה, נלמדו מיומנויות אלה על ידי כל אנשי המכירות בארגון. כתוצאה מכף המכירות גדלו באופן משמעותי מהתחזיות.
אמריקן אקספרס למדה עשרים וארבעה מנהלים בכירים מכל רחבי אסיה להפוך למאמנים ומומחי NLP. ללא ניסיון אימון קודם, עובדים אלה הפכו ללב לבו של " אמריקן אקספרס המנהיגות האיכותית " ,יוזמה שמעודדת כל עובד לקחת אחריות אישית על איכות שירות לקוחות.
בתחילת שנות השמונים חברות כמו צ'ייס, מנהטן בנק , Avon , קוקה קולה ו-IBM השתמשו ב-NLP. היום לא רק חברות ענק משתמשים בטכנולוגיה זו אלא גם ספורטאים ואתלטים מצליחים כמו אנדריי אגסי ופוליטיקאים כגון ביל קלינטון וטוני בלייר.
בשנת 2012 אלפי מורים ומורות ברחבי אנגליה עברו סמינר שלימד אותם להשתמש ב – .NLP הם למדו לקרוא את שפת הגוף של ואיך להתבונן ולהבין את היציבה של התלמידים , מחוות, גינונים , הבעות פנים , דיבור וטון, על מנת לבסס את המצב הרגשי שלהם ולעזור לבנות אמון ויחסי קרבה .
בהכשרה איתנו תקבל תעודת הסמכה הנושאת את חותמת ה-ABNLP הלשכה האמריקאית ל-NLP שהיא האגודה החשובה והיוקרתית ביותר ללימודי NLP בעולם. בנוסף תוכשרו בתרפיית המטריקס שתעזור לכם וללקוחות שלכם לשחרר רגשות שליליים ולשנות אמונות מגבילות.

